×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

راحتترین و کم مصرف ترین برندهای اتومبیل

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از جام نیوز، لکسوس با 79 امتیاز دوباره صدر جدول «کم صداترین، راحت ترین و کم مصرف ترین» برندهای مطرح در ایالات متحده را به خود اختصاص داد. نشریه کانزومر ریپورتس این جدول را بر اساس تست جاده و نظرسنجی از مصرف کنندگان تهیه می کند. هر برند فعال در آمریکا حداقل باید سه مدل از یک خودرو را در این رقابت شرکت دهد تا نظر مصرف کنندگان در باره آن برند سنجیده شود. در حال حاضر 11 مارک و نشان معتبر در این رقابت حضور دارند بنابر این حداقل 33 خودرو با هم به رقابت پرداختند که در بین آنها خودروسازان صاحب نام پورشه، لندروور، جگوار و فیات هم حاضر بودند. 

تویوتا علاوه بر خود تویوتا برندهای لکسوس و سایون دارد که به طور جداگانه این برندها به رقابت پرداخته اند. همین عامل باعث شد برند آکورا از کمپانی هوندای ژاپن با 75 امتیاز به مقام دوم بعد از لکسوس دست پیدا کند. آئودی با 74 امتیاز از مقام هشتم در سال گذشته به مقام سوم رسید. در تست جاده امتیاز آئودی از همه برنده ها بالاتر بود. برندهای سوبارو، تویوتا، مزدا، هوندا، اینفینیتی و بنز به ترتیب چهارم تا نهم شدند. تعجبی ندارد که بنز نهم می شود چون ملاک مقایسه در این جا پرتجمل بودن یا امکانات و اپشنهای پیشرفته نیست، این جا ملاک راحتی، صدای کم و مصرف پایین است.

در این رقابت فورد و جیپ را می توان در قعر جدول دید. فورد هنوز لطمه سنگینی که از مایکروسافت و سیستم صوتی و اطلاعاتی روی داشبورد خود خورده هنوز جبران نکرده و به این زودی سایه سنگین آن کنار نمی رود. شاید اخبار تغییر قرارداد از مایکروسافت به QNX به بهبود چهره مخدوش فورد کمک کند. در مورد کادیلاک هم سیستم CUE باعث شده است که در بین برندهای جنرال موتورز، کادیلاک هم به قعر این جدول سقوط کند.