×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

آینه عقب هوشمند خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از سایپا نیوز , شرکت خودروسازی نیسان آینده عقبی طراحی کرده که به سادگی فشردن یک دکمه از حالت آینه عقب ساده، به «آینده هوشمند دید عقب با دوربین» تبدیل شده و با همان دکمه دوباره به حالت عادی برمی گردد. به بیان دیگر این آینه ها از ترکیب یک آینه ساده و صفحه نمایش ویدیوئی تشکیل شده که در حالت خاموش آینه ساده است و در حالت روشن تصاویر گرفته شده از دوربین نصب شده در پشت خودرو را به نمایش می گذارد. این فناوری به قدری خوب طراحی شده که هر راننده با سطح هوشی پایین هم به خوبی می تواند از آن بهره مند شود. 

شرکت نیسان با فناوری های مربوط به حذف نقاط کور در خودرو بیگانه نیست. هنوز هم سیستم دید بغل این خودرو جزو بهترین فناوری های عرضه شده در خودروهای شاسی بلند و خودروهای سنگین این خودروساز است. 

البته معمولا در آمریکا برای آن که خودروسازی اجازه استفاده از فناوری جدید را داشته باشد لازم است تأییدیه سازمان «استانداردهای ایمنی خودروی فدرال آمریکا» را به دست آورد. در نمایشگاه ژنو امسال که از 13 اسفند شروع می شود به احتمال زیاد این فناوری هم در معرض دید قرار خواهد گرفت.

نکته جالب و مهمی که در فناوری آینه دید عقب جدید نیسان به کار رفته، بهبود دید و رفع تاری در شب است. البته تا این فناوری همه گیر شود و به دست مشتریان عادی هم برسد حداقل سال 2015 خواهد بود.