مناسبترین تکنولوژی برای آتش نشانی

  

مناسبترین تکنولوژی برای آتش نشانی

     

همانگونه که میدانیم از دیرباز حوادثی همچون آتش سوزی و زلزله و سیل و... جوامع بشری را تهدید می کرده و همیشه افرادی دلسوز و فداکار بوده اند که در این مواقع به کمک و یاری همنوعان آسیب دیده خود شتافته اند.

در جامعه امروزی این وظیفه ارزشمند به عهده نهادی به نام سازمان آتش نشانی میباشد. در زمانی که حادثه ای رخ می دهد مهمترین چیز برای سازمان آتش نشانی این است که هرچه سریعتر خود را به محل حادثه برساند و مشغول امداد رسانی به حادثه دیدگان شود. در این امداد رسانی زمان در اولویت اول قرار دارد نجات بخش زندگی فردی می شود.

در این راستا سیستم مدیریت ناوگان آتش نشانی نقش اصلی و اساسی را به عهده دارد که با تکنولوژی جدید ردیابی و رهیابی خودروهای آتش نشان می توان در سریعترین زمان ممکن خودروها را به محل حادثه رساند، بدین صورت که مدیریت سیستم ناوگان با دسترسی به نقشه کل شهر به روی اینترنت (وب) و تعیین محل حادثه و مشاهده تمامی خودروهای آتش نشان روی نقشه می تواند نزدیک ترین خودرو ها  به محل حادثه را شناسایی کرده و آن خودرو را به محل حادثه راهنمایی کند.

در این سیستم بر روی هر خودرو آتش نشانی یک دستگاه ردیاب نصب می شودکه با اتصال این دستگاه ردیاب (GPS) به ماهواره و توسط سیم کارت داخل دستگاه (GPRS) و ارسال اطلاعات به روی سرور اینترنت می توان موقعیت هر خودرو آتش نشان را به روی نقشه بصورت لحظه ای مشاهده کرده و در مواقع اضطراری نزدیکترین خودرو را به محل حادثه اعزام و در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسید.

از طرف دیگر خودرو آتش نشان نیز برای رسیدن به محل حادثه باید بهترین مسیر را انتخاب کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن کوتاهترین مسیر را طی کرده و به محل حادثه برسد که برای این مقصود می تواند از دستگاه رهیاب استفاده نماید. دستگاه رهیاب(GPS)  مستقیماً با ماهواره در ارتباط است و موقعیت خودرو را دقیقاً بروی نقشه میداند. حال با انتخاب محل حادثه به روی نقشه ، دستگاه رهیاب بصورت هوشمند می تواند کوتاهترین مسیر ممکن و یا سریعترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه به راننده خودرو آتش نشان نمایش داده و بصورت سمعی و بصری راننده خودرو آتش نشان را به محل حادثه راهنمایی کند تا خودرو در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسد.