لوازم اسپرت خودرو | آپشن خودرو |  اسپرت ماشین -
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 407

داستر - داچیا

رنو از نمونه فیس لیفت کراس اور محبوب خود، داستر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. داستر از سال 2010 وارد  بازار شد و انتظار می رفت که به زودی دارای تغییراتی شود. نمونه ی داچیا تغییرات اندکی را بر روی نمای بیرونی اعمال کرده اما مدل جم جور اولیه ی آف رود خود را حفظ کرده.  با این بروز رسانی که البته فقط تغییرات زیبایی نیست، داچیا ویژگی های جدید دیگری را به این کراس اور جم و جور اضافه کرده که آن را از نردبان دنیای کراس اور به خوبی بالا می برد. 

 

رنو داچیا همچنین موتور جدیدی را به مدل های داستر معرفی کرده. موتور توربوشارژ جدید قول سنجش بر حسب مایل و نیز عملکرد بهتری را داده است. داستر در بازارهای رو به توسعه ی جهانی موفقیت قابل توجهی داشته و مدل جدید مطمئناً ویژگی های رقابت در بازارهای رقابتی هند، برزیل و غیره را دارد.

 

داستر نمای بیرونی 

شروع دوره ی داستر داچیا به عنوان کراس اور آف رود بر اساس نوع تغییر یافته ی پلت فرم مدل کلیو بود. داستر 2014 برای کارایی بخشیدن بیشتر به توانایی های آف رود آن طراحی شده. برای برسی جز به جزء این خودرو، ابتدا از جلو خودرو شروع می کنیم جایی که بیشترین تغییرات اعمال شده است. به عنوان مثال، گریل طوری طراحی جلو شده که به این شاسی بلند ظاهر جسور و بی بابک تری می هد. گریل دو دنده ای ساختار لانه زنبوری ذوزنقه ای دارد که بخش انتهای آن کروم است. مجموعه ی چراغ های جلو ظاهر دو غلافی دارد و چراغ های راهنما داخل یک مجموعه جمع شده اند. ورودی هوای بزرگی در نیمه ی پایینی سپر جاسازی شده که در کنار آن لامپ های مه شکن قرار دارند.  در کناره ها خمیدگی های اصلی داستر حفظ شده اند. تنها تغییر باربند جدید می باشد که نام "DUSTER" بر سطح صیقلی آن حک شده است. 

اکنون به عقب آن می رویم که اغلب ویژگیهای طراحی اوریجینال را حفظ کرده. داچیا به داستر جدید 2014 نوع جدیدی از چراغ های عقب داده است که سطح انعکاسی آن مجدداً بر روی آن کار شده. بخش پایینی سپر مشکی رنگ است و این نکته را پررنگ تر می کند که این خودرو از نوع آف رود است. رینگ های 16 اینچی "متال مشکی" بر روی داستر ظاهری استثنایی دارد.

 

داخلی

 

داستر همانند داچیا داستر قبلی، مدل جدید نمای داخلی تقریباً اساسی دارد اما نمای خارجی با آن به خوبی مطابقت دارد. داچیا برخی ویژگی های کاربر پسند را نیز اضافه کرده که کابین خودرو را تبدیل به مکانی مطلوب تر برای گذراندن زمان می کند. داشبورد نمای تنومند تری را به داخل کابین می دهد که برای چنین خودرویی ضروری است. اکنون داچیا آپشن های داخلی جدیدی را پیشنهاد می دهد که همگی شامل روکش های چرمی می شوند. صندلی های عقب نیز تقویت شده اند در حالی که طراحی صندلی جلو با توجه به سلیقه ی مشتری تغییر یافته. محفظه ی بار داستر تا 16.8 فوت جا دارد و در صورت نیاز صندلی عقب را می توان برای ایجاد فضای بیشتر تا زد. 

کمپانی همچنین گجت های جدیدی را به داستر اضافه کرده. سیستم مولتی مدیا و مسیر یابی داچیا یکی از کامل ترین سیستم های موجود است که شامل بلوتوث و مسیر یابی ماهواره ای می شود. دیگر امکانات شامل کروز کنترل، سنسور های پارک عقب، قفل خودکار و  نمایشگر دمای بیرون می شود. کلید های پاور ویندو به درها منتقل شده اند که این در نوع خود یک خوش آمد گویی به تکنولوژی ارگونومیک می باشد.

 

پیشرانه 

داستر داچیا 2014 این باردارای موتور گازوئیلی جدیدی است.این موتور جدید از توربوشارژ برای پیشبرد سطح قابل قبولی از عملکرد خودرو استفاده می کند هر چند که این باعث می شود که در مصرف سوخت زیاد صرفه جویی نشود. TCe125 یک 1.2 لیتری چهار سیلندری موتور توربو با تزریق مستقیم است که نیروی 123 اسی بخار و 151پوند-فوت گشتاور را تولید می کند. 90 درصد گشتاور از همان 1500rpm ابتدایی قابل دسترسی است که منجر به مصرف سوخت بهتر که 6 لیتر در 100 کیلومتر است می شود. این نوع موتور می تواند با نیروی انتقال 6 سرعته دستی همراه باشد. 

موتور 105 اسب بخار در هر دو نوع موتور گازوئیلی  1.6 لیتری 4X2 و 4X4 موجود می باشد. موتور  dCi 1.5 لیتری در دو نوع تیون 90 و 110 اسب بخاری موجود می باشد. نمایشگر دنده و عملکرد ایکو مود (Eco Mode) به راننده این اجازه را می دهد که مصرف سوخت را پایین بیارد. ایکو مود کارایی موتور را محدود می کند و باعث می شود که فعالیت سیستم تهویه هوا بر اساس مصرف سوخت باشد.

© Blank Plazart - Free Joomla! 3.0 Template 2024