اخبار خودرو | جدیدترین خودرو ها | آخرین اخبار خودرو | اسپرت خودرو

فراری  488GTB که قرار است در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود، جایگزین مدل 458 ایتالیا خواهد شد و این موتور توربوشارژ V8  است که آن را از دیگر مدل ها متمایز می سازد. در زمینه ی موتور های V8 فراری تاریخچه ای طولانی و پر زرق و برقی دارد. اولین سری در مدل های 308GTB تقریباً 40 سال پیش پا به عرصه گذاشت. اما با فرارسیدن سالروز آن، یک سوپرخودروی جدید رونمایی شده که 488GTB نام دارد.  همانطور که مک لارن مدل 12C خود را کاملاً به روز رسانی کرد تا مدل 650S را به ما معرفی  کند، فراری 488GTB مطمئناً جای مدل قبلی یعنی 458 ایتالیا را خواهد گرفت.

 

 

قدرت 488GTB را موتور توربوشارژ دوقلوی 3.9 لیتری V8 تامین میکند که با گیربوکس 7 سرعته جفت شده است. کمپانی فراری می گوید که مدل 488 تست پیست فیورانو خود را در 1 دقیقه و 23 ثانیه طی کرده که این 2 ثانیه سریعتر از مدل 458  و نیم ثانیه سریعتر از مدل اسپشیال است. از نمای جلو، تاثیر مدل LaFerrari  واضح است. چراغ های جلو تقریباً مشابه مدل قبلی هستند و شیارهای مشابه ای بر روی کاپوت وجود دارد. سپر جلو یک مجرای هوای بزرگ است که از مرکز به دونیم تبدیل شده. اطراف خودرو با ظرافت هرجه تمامتر طراحی شده و در پشت درها مجرای هوای جداگانه ای با پادری های مشابه مدل 458 وجود دارد. نمای پشت، GTB طراحی اسپشیال را به عاریه گرفته، که در آن لوله اگزوز های  استاندارد سه گانه طوری طراحی شده اند که که فقط 2 مجرای خروجی اما بزرگتر وجود داشته باشد. نتیجه اینکه نیروی کشش پایین تا 50 درصد و نیز کشندگی آن کمتر شده.  در درون کابین دریچه های کولر زاویه دار و پنل هایی با کاربری های مختلف همگی اطراف راننده متمرکز شده اند، در حالی که فرمان چند کاره ی همیشگی، صندلی های سطل مانند و داشبورد با کیفیت نیز همگی در نمای داخلی خودنمایی می کنند.

فراری 488

طبیعتاً فراری تمامی تکنولوژی خود را صرف مدل 488 خود کرده است، که شامل سیستم کنترل لغزش زاویه (SSC2) است که باعث حرکات مارپیچی سریع می شود.  این سیستم ها همچنین با سیستم کنترل ثبات F1 و دیفرانسیل الکترونیکی E-Diff نیز کار میکند و باعث رانندگی باسرعت بالای ایمن تر و ثابت تر می شود. گفته می شود که مهندسان تلاش کرده اند که کاربری اگزوز 488GTB را بالا ببرند و در این راستا صدای اگزوز را به گونه ای تغییر داده اند که کامل، واضح، و کاملاً متمایز است. 

در این نوع جدید مصرف سوخت و انتشار مواد نیز خیلی بهبود یافته. خودرو جدید تریباً 25 مایل در گالون را با 260 گرم در کیلوتر انتشار ذرات معلق  CO2 را دارد. این دامنه در مدل 458 از 24 مایل در گالون بیشتر و و از 275 گرم در کیلومتر کمتر است. GTB488 جدید قبل از ورود به بازار در اواخر امسال، در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه آینده رونمایی خواهد شد. قیمت و جزئیات دقیق آن در همان زمان اعلام خواهد شد، اما انتظار بر این است که نسبت به مدل 458 با قیمت 178.551 پوند، این مدل  نیازمند کمی ولخرجی بیشتر باشد.