اخبار خودرو | جدیدترین خودرو ها | آخرین اخبار خودرو | اسپرت خودرو

گر امید به این داشتید که مک لارن به زودی به میدان رقابتی تولید کنندگان اس یو وی اضافه شود، باید این امید را به فراموشی بسپارید. مک لارن بار دیگر صراحتاً اعلام کرد که قصد دنبال کردن سنت رقیبانی چون بنتلی، رولز رویس، یا لامبورگینی را برای تولید اس یو وی های لوکس و گران قیمت ندارد. در واقع، مک لارن باقی ماندن به صورت یک شرکت سودآور علیرغم داشتن خط تولید محدود را دلیل تمایل نداشتنش به تولید اس یو وی بیان می کند.

 

 

مایک فلوویت،  مدیر عامل کمپانی مک لارن در مصاحبه با اتوموتیو نیوز در هنگام برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو اعلام کرد که این خودروساز با گسترش فروش خود به مناطق بیشتر و حتی بدون تولید اس یو وی نیز می تواند به حیات خود ادامه دهد. " به عنوان مثال چین خیلی  انعطاف پذیر است. اگر به بازار چین زیادی بها دهیم، ممکن است فروش زیادی را از دست دهیم". به گفته ی فلوویت " در حال حاظر چین یکی از بزرگترین بازارها برای اس یو وی های لوکس را داراست و جایی است که هم بنتلی و هم رولز رویس امید دارند با خط تولید های فوق العاده گران قیمت خود حرکت های بزرگی را انجام دهند". فلوویت همچنین اعتقاد دارد کنترل مخارج از اهمیت زیادی برخوردار است، که مک لارن این را با استفاده از پلت فرم های کربنی- فیبری و موتور توربوهای دوقلوی V-8 در خط تولید خود به خوبی انجام میدهد. اکنون با جمع آوری  اساس محدوده ی دو-خودرو، کمبو ستون فقرات سری های اسپرت خواهد بود، که کوچک تر از مدل های 650S است که هدف آن پورشه 911 بود. و در آخر اینکه، فلوویت بیان می کند که مک لارن ترجیح می دهد که محصولات فعلی را سر حال نگه دارد تا اینکه به دنیای دیگری وارد شود. او میگوید که "هر چقدر تولیدات سر زنده تر باشند بهتر می توانید قیمت را بالا نگه دارید". 

با رد کردن رقم فروش سالانه ی 1400 دستگاه در سال که یکی از ملزومات سود آوری است، و با سری اسپرت های جدید که احتمالاً تحویل خودرو را تا رقم 3000 دستگاه در سال بالا خواهند برد، فرض بر اینکه مک لارن به مشکل مالی برخواهد خورد فرضی تقریباً محال است. اگر وضعیت به همین صورت پیش رود، این کمپانی بریتانیایی به اهداف فروش خود که 4000 خودرو در سال  است تا سال 2017 خواهد رسید.

 

لامبورگینی اس یو وی 2016

 

مک لارن 675LT

675LT که در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد آخرین ماشین مسابقه ای بود که بوسیله ی وکینگ توسعه داده شد. این مدل که ضرورتاً کمی از نوع 650S (که LT مخفف دم بلند"Long Tail" می باشد)، بلند تر است، خصوصیات آئرودینامیکی بهبود یافته تر و همچنین نوع پر قدرت تر موتور توربو دوقلو 3.8 لیتری V-8 را دارد. این موتور تیون شده قدرت 666 اسب بخار و 516 پوند فیت گشتاور را تولید می کند، که 26 اسب بخار و 16 پوند فیت افزایش محسوب می شود و همه این ها این ماشین مسابقه را قادر می سازد که 62 مایل در ساعت را در حدود 2.9 ثانیه طی کند. سرعت 0  تا 124 تقریباً 7.9 ثانیه طول می کشد، که تقریباً نیم ثانیه پیشرفت محسوب می شود در حالی که بالاترین سرعت 330 کیلومتر در ساعت است.