اخبار خودرو | جدیدترین خودرو ها | آخرین اخبار خودرو | اسپرت خودرو

بی ام دبلیو سال آینده یک قرن فعالیت خود را جشن خواهد گرفت و برای نشانه گذاری این نقطه ی عطف در تاریخش، شایعه شده است که این خودروساز آلمانی در حال تولید مدل قدرتمند تری از خودروی هیبریدی i8 است. اعتقاد بر این است که i8 جدید قدرت، شتاب 0 تا 60 سریعتر و همچنین ظاهر بیرونی جدیدی به همراه خواهد داشت.

 

 

این شایعات از مقاله جدیدی که توسط مجله آتو اکسپرس نوشته شد نشات می گیرد. همچنین گزارش انجام شده توسط مجله CAR به این اخبار دامن زده است.در حالی شاسی کمپوزیت سبک و سخت i8 و پیشرانه ی هیبریدی آن توانایی تولید 300 اسب بخار اضافی را دارد، قدرت i8 جدید به آن حد نمی رسد. مهندسان بیمر به احتمال زیاد موتور گازی سه سیلندری دو-توربو فعلی را که توانایی تولید 231 اسب بخار قدرت و 236 پوند-فیت گشتاور دارد با یک مجموعه ی 4 سیلندری 2.0 لیتری قدرتمند تر جایگزین خواهند کرد. ICE جدید قدرت اضافه ی 300 اسب بخار را تولید خواهد کرد که مجموع قدرت خودرو (زمانی که با موتور الکتریکی ترکیب می شود) را تا 450 اسب بخار بالا خواهد برد. سرعت شتاب 0 تا 60 مشخصه ای است که مد نظر است با توجه به اینکه 0 تا 60 خودرو فعلی 4.2 ثانیه است. سرانجام اینکه، i8 جدید احتمالآ نمای بیرونی بهبود یافته شده با بدنه پهن تر و نشسته تر، آئرودینامیک و تاثیرات زمین متجاوزگرانه تر و نیز چرخ ها و ترمزهای بزرگتر داشته باشد.مجله یُ CAR این خبر را سال پیش اعلام کرد و ادامه داد که این خودروی "قهرمان" ممکن است نام i8S را داشته باشد و اینکه حداقل تا اواخر 2017 به معرض دید عموم گذاشته نخواهد شد. چیزی که بیشتر جلب توجه می کند این است که گزارشات حاکی از آن است که مدل کوپه قطعات سفارشی بسیاری خواهد داشت و می توان آن را مدلی جدید تلقی کرد. طبق گزارشات دو انتخاب موتور وجود دارد، یک چهار سیلندری 2.0 لیتری توربو دوقلو با 320 اسب بخار و یک L6 3 لیتری با 480 اسب بخار. همانند سایت آتو اکسپرس، مجله ی CAR نیز بیان داشته که شتاب هدف برای 0 تا 60 زمان 3.5 ثانیه خواهد بود.سوال اساسی این است که آیا ظهور دوباره ی ابر خودروی M1 از خانواده ی بی ام دبلیو را شاهد خواهیم بود یا خیر و آیا اینکه دارای تکنولوژی هیبریدی i8 خواهد بود.تاکنون، بی ام دبلیو در این زمینه پس و پیش هایی داشته است. در سال 2013 رئیس ارتباطات تکنولوژی شرکت اعلام کرد که مدل های i8 و i3 نسخه ی M نخواهند داشت. وی ادامه می دهد:" M و i دو مقوله ی جدا از هم هستند و در آینده خودروی M i وجود نخواهد داشت. یکی از مهمترین سد های جلو راه ساخت مدل M یک خودروی i متفاوت بودن موتورهای این دو مدل است.بعد از همه ای اینها، فردریش نیچکه، رئیس بخش M اعلام کرد که یک M1 جدید به طور بالقوه می تواند از تکنولوژی i استفاده کند و اینکه این مسئله ی ظرفیت است و نه سوال "چطور و چگونه". وی ادامه میدهد، با i8 ما نشان دادیم چه اتفاقی دارد می افتد و چه کار می توانیم بکنیم و این کاملاً یک قدم جدید است به سوی آینده و شاید بتوانیم برخی تکنولوژی را از "i" گرفته و بلعکس. فقط چند هفته بعد، این تناقض گویی ها بوجود آمد زمانی که کارستن پرایز، رئیس مدیریت محصول M بی ام دبلیو بیان کرد که نوع اسپرت تر مدل i8 وجود ندارد و این که جایگزین M1 بر اساس پلت فرم i8 نخواهد بود.و سرانجام اینکه، اوایل امسال پرایز گفته بود که در حالی که نوع M از مدل i8 یا i3 غیر ممکن به نظر می رسد، مدل M دارای قدرت الکتریکی همچنان محتمل بود، اما فقط یک مدل برای سال های آتی. او ادامه می دهد که " آیا ما نمی خواهیم به تنهایی کاری انجام دهیم؟ می توان تمامی 550 کارمند(در بخش M) را به کار واداشت....حال اینکه از نظر تجاری معقول و قابل پیاده کردن است، مسئله ی دیگری است.