اخبار خودرو | جدیدترین خودرو ها | آخرین اخبار خودرو | اسپرت خودرو

زمانی که مزدا با وانت های 1000 خود اسم خود را به گوش ایرانیان آشنا کرد کمتر کسی فکر می کرد که زمانی داشتن سواری مزدا یک افتخار به حساب آید.  در ایران مزدا را همه با مزدا 3 می شناسند که یکی از محبوب ترین خودروهای  سال های اخیر کمپانی مزدا بوده و مخصوصاً در دل ایرانی هایی که شاسی بلند را خیلی دوست ندارند به خوبی جا باز کرده. اما اخیراً نسل نوظهور مزدا که مزدا 6 باشد به بازار ایران راه پیدا کرده.

 این غول خودرو ساز متولد هیروشیمای ژاپن که در ساخت سدان های سایز متوسط و خودرو های نوع واگن سابقه ی بسیار خوبی دارد، همچنان زیبایی، قدرت، آرامش و ایمنی بالا را در دستور کار تکنولوژی های جدید خود دارد. این مسئله حتی یک ده پیش قبل از ورود مزدا 6 نیز در مورد همه ی مدل های مزدا صدق می کرد. اما در زمینه ی فروش انبوه هیچ وقت رکورد خاصی را ثبت نکرده ، مشکلی که با ورود مزدا 3 کوچکتر و محبوب تر،  بدتر هم شد. در اینجا نگاه اجمالی داریم به مشخصه های بارز مدل 6 زیبای مزدا.

 

موتور/ سیستم انتقال

اگر علاقه ی خاصی به رانندگی داشته باشد، مزدا 6به عنوان خودرویی خانواده  تجربه ای متفاوت به شما خواهد داد. مهندسین مزدا از این نکته اطمینان حاصل کرده اند که مدل فعلی از مدل های پیشین سبک تر باشد و در نتیجه، موتور دیزل 2.2 لیتری اغلب نیروی 173 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون بر متر را تولید می کند و قدرت گاز خوری آن هنگام دنده بودن این خودرو واقعاً فوق العاده است. دیزل 148 اسب بخار برای اغلب رانندگان سریع عمل می کند، هرچند که این مدل ترکیب خوبی از عملکرد خوب و هزینه ی کم را با خود دارد. مدل 4 سیلندری با خروجی 154 و 165 اسب بخار به بازار عرضه می شود که مطمئناَ تجربه رانندگی خوبی به مزدا سواران میدهد.

تقریباً تمامی مشخصه ها سنتی به نظر می رسند بجز این حقیقت که عملکرد خودرو در نسبت تراکم 13:1 عمل می کند و نیز مجهز به سیستم صرفه جویی در مصرف سوخت "آی الوپ" است. این سیستم انرژی الکتریکی خود را از نیروی ترمز گیری به دست می آورد و خازنی آن را به صورت لحظه ای به موتور منتقل میکند که در نهایت نیروی زیادی را از روی موتور بر می دارد.   

سیستم ریستارت تقریباً همزمان به کار می افتد تا تاخیر زمان به کار افتادن میل لنگ را به چند میلی ثانیه کاهش دهد. سیستم انتقال 6 سرعته برای بالا بردن سطح کارایی بهینه شده و وضعیت قفل شدن را در همه ی نسبت ها پایین آورده و اندازه ی کلی سیستم انتقال و میزان اصطکاک نیز کاهش می یابد.  از این نموه ایده ها در نقاط دیگری از خودرو نیز به کار رفته است.   

قیمت 

سدان 6 یک مدل بالاتر از سدان های اولیه ای است که تورینگ نام داشتند.این مدل  یک پنج صندلی خاص است که با قیمت 37500 دلار با چرم، سیستم صوتی "بوز"، سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار موانع، سیستم مسیر یابی تام تام، کنترل هوای دوگانه، دوربین عقب، کنترل چند چرخ، تلفن و سیستم صوتی متصل به بلوتوث، و صفحه نمایش اطلاعاتی 5.8 و چندین و چند امکانات استاندارد دیگر است.

 

 

رانندگی

 

مزدا6علاوه بر لقب گرفتن یکی از زیبا ترین سدان های 4 درب، سطح تکنولوژی هوشمند به کار رفته در این صفحه فلز جذاب مطمئناً ارزش پیگیری آن را دارد. در سایت اطلاع رسانی مزدا، این مدل را اسکای اکتیو نام گذاری کرده اند و از آن به عنوان خودرویی با تکنولوژی  ساده اما با طراحی وکارایی باور نکردنی یاد می شود. 

خیلی ها نظر داده اند که مدل کوپ و صدای مازراتی مانند مزدا 6 را بسیار می پسندند. نمای داخلی و امکانات و تزئینات صندلی راننده از لحاظ کاربری و طراحی بسیار شبیه هستند. تقریباً سه دور و در مجموع 1000 کیلومتر  را با این مدل جدید رانندگی کردیم و ثابت شد که خودرو توانایی و عملکردی عالی دارد و به ندرت صدایی از خود تولید میکند. همچنین کاهش مصرف سوخت تا 5 لیتر نیز مشاهده شد و رانندگی مسیرهای طولانی  بدون هیچ خستگی و با آرامش تمام بود.  

در داخل کابین فضا به اندازه ی کافی وجود دارد، حتی فضای صندلی های عقب و صندوق عقب نیز کاملاً بزرگ است. رانندگی با آن و کار کردن با ترمز ها و فرمان  تا حدودی احساس رانندگی در یک خودرو مسابقه را به شما می دهد. استفاده از سیستم دنده بسیار راحت  است اما به دلیل اوتومات بودن آن ضرورتی ندارد.