اخبار خودرو | جدیدترین خودرو ها | آخرین اخبار خودرو | اسپرت خودرو

Write a comment

زمان زیادی است که هوندا آکورد در خیابان ها حضور داشته و طی این مدت تغییرات زیادی را تجربه کرده. اما بعد از طراحی جدیدی که در سال پیش داشت، مدل 2014 آکورد تغییر زیادی نکرد. برای مدت زمان زیادی، آکورد یکی از خسته کننده ترین کابین ها را در بخش سدان های هوندا داشته  اما طراحی جدید برخی از این بی روح و خسته کننده بودن را جبران کرده اما همچنان فاقد جذابیت های لازم است. علاوه بر طراحی مناسب و عالی آن، امکانات کابین آکورد مانند سیستم پخش صدای 360 وات، دوربین نقطه کور، بلوتوث و صندلی های گرمایشی تورینگ بسیار عالی هستند.

 

 

در زیر کاپوت هوندا همچنان موتور 3.5  لیتری V-6  را دارد که قدرت 300 اسب بخار را برای این سدان تامین می کند. این مقدار برای یک سدان نیمه سایز قدرت معقولی است، اما خودروسازان اکنون به سمت موتورهای کوچک تر و توربو شارژ پیش می روند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود اما نیروی خروجی حفظ شود.

 

نمای بیرونی 

نمای بیرونی هوندا آکورد تورینگ V6 مشخصه ی خاصی ندارد و بسیار شبیه اکورد "پلین جین V6" است. البته آکورد  اخیراً مجدداً طراحی شده بنابراین حداقل برای خانواده ی مینی سایز ظاهر تندی دارد. یکی از نقص های بزرگ این خودرو این است که رنگ آن سفید است که رنگ زیاد پرتملقی برای آکورد نیست. متاسفانه، اکورد شانس انتخاب رنگ را نداشت و با تنها رنگ موجود به بازار عرضه شد.  یکی از مشخصه های بارز آن چراغ های LED جدید آن است که در شب نور بسیار زیادی تولید می کنند و در تاریکی ظاهر متمایزی به آن می دهند.

 

نمای داخلی

 

هوندا آکورددر داخل کابین آکورد تورینگ شبیه هر چیزی است به جز سدان های مینی سایز معمول، از انجایی که نسبت به مدل های قبلی مانند آکیورا بهتر جمع آوری شده است و در نظر گرفتن این نکته که دو خودرو توسط یک شرکت ساخته شده اند کمی عجیب به نظر می رسد. صندلی های چرمی نرم، انعطاف پذیر و بسیار مجهز هستند و دست به فرمان گرفتن آن حساس خوبی دارد هر چند که تا حدودی احساس کرختی دارد. صندلی عقب بسیار بزرگ است و دوربین نقطه کور آن فوق العاده است.  یکی از مشکلاتی که در مورد سیستم آموزشی تفریحی، اینفوتینمنت آکورد ذکر شده این است که برخی  آپشن های سیستم در منوی طولانی و بلند بالای این سیستم گم شده اند و کاربر احساس سردرگمی می کند. علاوه بر این، علیرغم تمام پیشرفته بودنش، این مسئله احساس می شود که نمای داخلی خیلی بی روح است و مشخصه های یک سیستم اینفوتینمنت قوی را ندارد. در مورد خصوصیات خوب این خودرو می توان گفت که صندلی های عقب 38.5  اینچ جای پا دارند که این برای افراد بزرگسال یک مزیت محسوب می شود و صندوق عقب نیز توانایی 15.5 سانتیمتر مکعب فضا را دارد.

 

پیشرانه

 

هوندا آکوردموتورآکورد کم کم دارد به روز بودن خود را از دست می دهد و نیازمند یک آپ دیت جدید است. خوشبختانه، گشتاور 252 و قدرت 278 پونی خود را برای دور زدن حسابی آماده میکند. این موتور با نیروی انتقال شش دنده ای اوتوماتیک با وضعیت "اسپرت" جفت می شود. در حالی که این مشخصه "اسپرت" جالب به نظر می آید، انتظار چیز جدید دیگری به جز دنده ی جدید نداشته باشید. سرعت و قدرت جهش اکورد جزء ویژگیهایی است که همچنان نظر مشتری به آن جلب است هر چند که موتور آن کارایی آنچنانی را ندارد. 60 مایل در ساعت فقط در عرض 6 ثانیه اتفاق می افتد که این آکورد را تبدیل به یکی از سریعترین انواع این کلاس هوندا می کند و سوخت آن در درون شهر21  مایل در هر گالون، خارج از شهر 34 مایل در گالون و به طور ترکیبی 26 مایل در گالون است.

 

واقعیت های رانندگی 

از زمان آکورد کوپ 1999، هوندا آکورد آنچنان خودنمایی نکرده بود. نگاه جزئی به داخلی خودرو نشان می دهد که به غیر از تکنولوژی چندان تغییرات زیادی از آن زمان تا به حال نداشته ایم. شاید این قصد هوندا نبوده اما برای سلیقه ی مشتری تا حدودی بی رنگ به نظر می آید. 

سیستم صوتی هوندا آکورد و تکنولوژی های دیگر داشبورد به خوبی طراحی و در جای خود قرار گرفته اند. دوربین نقطه ی کور نیز یک مزیت بزرگ محسوب می شود.  هر چند موتور 3.5 لیتری با شاسی بلند ها بیشتر همخوانی دارد، اما در مورد آکورد این موتور باعث رانندگی هرچه بهتر می شود و تخمین زده می شود که آکورد 6.2  تا 6.4 ثانیه را  60 مایل در ساعت طی کند. یکی از بهترین مشخصه های خودرو قدرت کاهش خودرو در داخل کابین است  که این را مدیون سیستم Active Noise Cancelling  است که فضای کابین را به مکانی آرام و دلپذیر تبدیل می کند. 

قیمت اولیه ی مدل LX 21955 دلار است اما مدل تورینگ حدوداً با قیمت 33480 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این قیمت به نظر برای آکورد زیاد می آید، اما با توجه به امکانات ارائه شده، در واقع قیمت خوبی است.

Say something here...
Cancel
You are guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.