سیستم هوشمندسازی خودروها طراحی شد!
در تاريخ 16/9/1394 گــروه شرکتهــاي دهکـده جهـاني و قــائم پرشـان کنفرانسي خبري و مطبوعاتي را با عنوان (رونمايي از سيستم هوشمندسازي خودرو) تشکيل داده و محور پرسش و پاسخهاي انجام شده، در خصوص توليد و ارائه خدمات مربوط به اين حوزه در داخل کشور ميباشد.
مهندس حيدري:
سيستم هوشمندسازي خودروها از سوي متخصصان و مهندسان ايراني طراحي شد. اين سيستم که مجموعهاي از قطعات آپشن را جمعآوري کرده، هزينه هوشمندسازي خودروها را کاهش داده است، اين در شرايطي است که بسياري از خودروسازان با نصب جداگانه اين آپشنها بر روي خودروها، قيمت بالاتري را به مصرف کننده تحميل مينمايند، اما اکنون مهندسان ايراني با تخصص نرمافزاري خود، توانستهاند مجموعهاي از سيستمها را براي هوشمندسازي خودرو در کنار هم قرار داده و در نهايت، سيستمي جامع را طراحي و تست نمايند که قيمتي بسيار پايينتر از نصب تکتک اين سيستم ها بر روي خودروها از سوي خودروسازان دارد.
طراح سيستم هوشمندسازي خودرو افزود: اين سيستم در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري و تاکيد هوشمندانه ايشان بر اقتصاد مقاومتي طراحي شده است تا به واسطه تمرکز بر بهينهسازي سيستمهاي موجود، نه تنها خودروها را هوشمند کند بلکه بتواند نيازهاي مورد نياز مشتريان را با 40 تا 45 درصد زير قيمت موجود، برآورده سازد. وي تصريح کرد: هماکنون اين سيستم قابليت نصب بر روي انواع خودروها را دارد اما نصب آن بر روي خودروهايي همچون پژو 405 و پژو پارس به خوبي توانسته امتحان خود را پس دهد. بر اين اساس از اسفندماه سال 92، طراحي اين سيستم از سوي مهندسان يک شرکت دانش بنيان و تيم تحقيق و توسعه آن آغاز و قالبهاي قطعات آن نيز از سوي ايرانيها طراحي شده است.
بنا به گفته ايشان، سيستم هوشمندسازي خودرو، کمتر از 5 درصد قيمت خودرو، هزينه براي مشتري دارد و به شدت قيمت سيستم کامل نسبت به تک تک اجزاي اين سيستم پايين است.
مديرعامل شرکت دهکده جهاني متذکر شد: آپشنسازان داخلي خود توليدکننده هستند و قيمت تمام شده را کنترل مينمايند، اما خودروسازان، آپشنها را از واسطهها خريداري نموده و قيمت تمام شده آنها بالاتر است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر برخي واردکنندگان خودروها را بدون آپشن وارد نموده و در داخل اقدام به نصب آپشن ميکنند، اظهار کرد: با اين کار واردکننده حق گمرکي کمتري پرداخت کرده و قيمت فروش خودرو نيز پايينتر ميآيد.
عضو انجمن مخترعين ايران ادامه داد: از آن سو نيز برخي مردم که خودروي داخلي خريداري ميکنند در اولين اقدام نسبت به تعويض سيستم صوتي خودرو اقدام ميکنند زيرا آن سيستمها سليقه و نيازهاي مختلف مردم را تامين نميکنند.
وي افزود: اين در حالي است که خودروسازان خارجي هر شش ماه يک بار اقدام به نظرسنجي از مشتريان نموده و با توجه به نيازهاي آنها آپشنهاي جديدي ارائه ميدهند.
مهندس حيدري در پايان با بيان اينکه در خودروهاي خارجي مانند بنز، قيمت خودروي فولآپشن دو برابر قيمت مدل پايه اين خودرو است، خاطرنشان کرد: خودروسازان داخلي نيز بايد وارد اين حيطه شده و از توان آپشنسازان داخلي براي افزايش تنوع و کاهش قيمت آپشنهاي ارائه شده از سوي خود استفاده کنند.